En mycket händelserik vecka

Jag började veckan med att vara hemma från jobbet och vila bort mitt förkylningsvirus och det funkade faktiskt redan på tisdagen var jag piggare som tur var eftersom Marie fyllde 19 år den dagen och på kvällen hade vi vi huset fullt med släkt och vänner som festade på soppa och tårta och firade Marie. hon fick så fina presenter och mycket blommor. Syrran hade sytt jättefina väskor till henne bland annat. Det var en mysig kväll.

Dagen efter onsdagen den 9 december var en mycket sorglig och tung dag för då dog min arbetskamrat Anne efter att ha varit sjuk sen i våras. det är svårt att skriva om det här jag bara suddar ut texten allt man vill skriva blir så futtigt det går inte att beskriva hur ledsen jag är och hur svårt och orättvist det känns att veta att hon inte får se sin son växa upp, Annes son som är lika gammal som Pär. Men en sak vet jag att man ska ta tillvara på sina dagar som man har och får och inte skjuta upp saker och ting. Ta vara på sin familj och vänner och göra allt det där man vill göra. 

Jag har alltid tyckt att det känns konstigt att livet bara fortsätter att rulla på när någon har dött, för mig känns alltid  som att livet stannat upp en stund men det gör ju inte det. Onsdagskvällen tillbringade jag i tvätt stugan där jag träffade min höggravida granne som berättade att hennes barn kommer att födas om några dagar och då kommer vagnen som Sanna och Magnus haft till användning en riktig 70 tals vagn den är brun med illgul klädsel.

Torsdagkväll hade Malin och jag planerat att gå på bio men det kändes inte riktigt ok så vi gör det en annan kväll istället men vi träffades och åt sushi och shoppade lite istället och det var ganska skönt att vara hemma tidigt den kvällen och göra lite annat hemma som att prata med min svärmor som har varit här hela veckan men knappt träffat mig och Uffe. 

och så var det då fredag och Pelle Plutts födelse dag den dagen han blev en fjortis, jag och farmor väckte honom med vacker sång nja.. han vaknade i alla fall och han fick sina presenter. Sen på eftermiddagen åkte vi till Farsta för att köpa present i spelbutiken där vi hade en diskussion om det var ok att köpa spel med artonårsgräns... och det var det inte! Men sen blev det brådis hem för klockan 18 skulle jag var på Munchenbryggeriet på julfest och det var väldigt kul men jag hade faktiskt dåligt samvete för att jag gick iväg på julfest på Pärs födelsedag men vi firade honom sen på lördagen och då jag tillbringade hela förmiddagen i köket med att baka till fikat på eftermiddagen då Annette, Marie och Ludde Magnus och Irene och Cecilia och Markus kom och uppvaktade Pär.
(men han fick inga blommor som Marie.) Sanna och Claes var faktisk med på ett hörn via videosamtal i datorn (teknikens underverk).

Och nu är det söndagkväll och idag har jag varit och hälsat på min favoritfarbror (ja det är ju den enda jag har nu) på SÖS han är lite krasslig men är ändå bättre än när jag såg honom sist för då trodde jag att det var sista gången vi sågs men han är en riktig krutgubbe han kom igen.
sen tog jag tricken till Hammarbykyrkan för lite kyrklig spis Ja anledningen var ju att Malin och Caroline skulle sjunga i kören men det var mysigt att sitta i kyrkan och titta på luciatåg och lyssna på julpsalmer och gospelskören sjöng verkligen bra.

Ja som sagt det var en händelserik vecka men nästa vecka blir nog kanske lite lugnare och nu ska jag fokusera på den kommande julen handla lite julklappar kanske?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0