Möhippa och blommor

I fredags hade vi möhippa för Eva, vi överaskade henne verkligen hon hade inte misstänkt någonting trots att vi har tisslat och tasslat på jobbet i flera veckor. Jag hade sytt en klänning av ett tyg som hon tyckte var så fruktansvärt fult men den blev faktiskt ganska snygg trotts sin fulhet och med krona och slöja till så blev hon jättefin.Sen åkte hon och några andra jobbarkompisar till Wallmans salonger där vi hade bokat bord för en helkväll. Jag skulle också ha följt med med men jag kände att det hade blivit för mycket pengar för en kväll. Och Camilla hade nog lite rätt när hon sa att det blir många blommor för de pengarna. Blommor blev det igår var jag till Vinnersjö och köpte massor av blommor, som jag har planterar hela dagen idag. Det är otroligt roligt att handla i Vinnersjö de har öppet en vecka i maj och plantorna är stora och fina och kostar fyra kronor styck. Så det blir många blommor för lite pengar.

Pär och Marie har varit hemma själva i helgen och inte saknat Uffe och mig ett dugg. Marie lagade middag som vi fick när vi kom hem Pasta och tomattonfisksås. Gott vi var väldigt hungriga efter att ha varit ute och jobbat hela helgen.Nu  håller Pär på att diska och jag ska gå ut och handla lite glass och middag till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0