Bort med de grå

Nej nu blev jag trött på att se de grå stråna som tenderar att bli allt fler de första ryckte jag helt resolut bort men de börjar bli för många nu för att praktisera den metoden. Så i förmiddags hällde jag i färg i håret och det blev alldeles rosa ungefär samma färg som rödbetsssallad hoppsan! Men den färgen försvann när jag sköljde ur den som tur var. Nu är håret bara något mörkare men med en dragning åt lila.

I fredags var vi på middag hos Kia och Kjelle jättetrevligt!! Det blev sent men Pär och Ida vaktade varann så det var lugnt. men jag var lite småseg på lördagen det var nästan lite skönt att festen jag skulle ha gått på lördagskvällen blev framflyttad, så lördagen blev ganska lugn jag bara städade och pysslade hemma lite och tog en sväng ner till folkets hus och kollade hur det gick för scouterna på deras basar. jag tog lite lotter och van vann faktiskt present kort på tre pizzor bra att någon kväll när man inte har lust att laga mat. Det är kul att gå runt och morsa på alla och skönt att inte behöva ha ansvar för basaren längre.
en långpromenad med Ida blev det solen sken faktiskt ett tag på dagen den har mest lyst med sin frånvaro den senaste tiden.

Idag har jag och Pär varit på 5 årskalas liten Emil är inte så liten längre han åt sin tårta och öppnade sina paket han hade önskat sig lego och det lego var det i många av paketen så sen försvan han in i sitt rum med kusinerna och började bygga...

Pär och jag åkte vidare, Pär hem till Ida och jag till mamma syrran var gullig och skjutsade oss så vi slapp gå det var ju inget vidare promenadväder idag regn regn..
mamma och jag hade en mysig fika stund med den numer nästan obligatoriska tosca längden inköpt på konsum.

Inspirerad av Kia har jag tänkt att starta en bokcirkel tycker att det verkar vara kul ide att förena läsandet med att umgås med andra som gillar att läsa och prata om det man har läst samtidigt som man äter och dricker något gott. fast det blir nog inte det här året jag har inte så många lediga kvällar här framöver med kommande födelsedagsfirande och julens förberedelser samt inte att förglömma uppsatsskrivning.

Men nu ska jag ska jag sätta Uffe i jobb han ska få hjälpa mig att nysta upp den fina ullgarnet som jag köpte när Marie och jag var på Taxinge slott förra helgen jag har köpt stickor idag så nu kan jag börja sticka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0