Första advent

Så var det då dags igen att hänga upp adventsstärnorna och ställa fram ljusstakarna och det blir faktiskt lite ljusare vilket man behöver i den än så länge grå november det vita snötäcket kommer väl.. och det är så fint när man är ute på kvälen och ser allas stjärnor i fönstren. just nu sitter jag i min soffa och myser i skenet från alla ljus och njuter av lugnet efter att alla har gått efter årets adventglögg. vi provade några olika sorters glögg och åt nybakade lussebullar och pepparkakor. Den godaste glöggen var Lucia choklad. det har blivit en tradition att bjuda in släkt och vänner och grannar till glöggmingel och man vet aldrig hur det ska bli i år var det ganska många som hade annat för sig och det kanske var tur det hade nog blivit trångt om alla hade kommit men finns det hjärterum så finns det stjärterum så det hade nog ordnat sig med det.

I torsdag hade jag en fantastiskt kul eftermiddag med min syster, jag tog ledigt från jobbet måste passa på att ta ut flextimmarna jag har kvar, Anita kom och hämtade mig på jobbet och vi åkte till Ulriksdals slottsträdgård där vi åt en väldigt god vegetarisk buffe. Sen gick vi runt i växthuset och tittade på alla vackra blommor och handlade en otroligt vacker julstjärna som är röd och vit jättefin!! nu återstår bara att hålla liv i den vattna och inte utsätta den för korsdrag. konstigt nog så handlade jag inte så mycket trots att det var lönedag och jag faktiskt var stadd vid kassa men sen åkte syrran och jag till tygvaruhuset i Sickla som har gått i KK och där var det 70% på alla tyger så där blev det köpfest! Men det är lite tråkigt var ska man nu handla tyg som Marie sa jag har ju jämt handlat där. Som tur är ligger det en bunt med tyg och väntar på att bli uppsytt så jag klarar mig nog ett tag.

Igår var det dags igen för en tur med bilen och Marie övade mycket parkering då vi förenade nytta med nöje och passade på att uträtta en del ärenden, hon parkerade i parkeringshus och höll på att sträcka axeln ur led när hon skulle stoppa in parkeringskortet i automaten. Hon är duktig fortsätter hon såhär tar hon nog körkortet under sommaren. Under tiden som vi var borta (det tog ett par timmar)så hade Uffe städat överallt och lagat en väldigt god middag örtstekt fläskfilé med svensk ceasarsallad, jag har det bra som har en sådan man.
Pär han har haft det kul på sitt håll ihelgen han sov hos en kompis i fredags och hos en annan i lördags så Uffe och jag har fått en försmak på hur framtiden kan se ut...

Imorgon måndag är det sista dagen man jobbar i Stockholms stad men kanske inte för alltid men jag ska inte jobba hela dagen för jag tänkte ta ut mina sista flextimmar det ick inte i fredags så jag får hoppas det funkar i morgon, för jag har lovat att julskylta hos Mammornas och lilla jag och så ska jag hjälpa mamma med gardinerna.

men nu börjar det kurra lite i magen det är nog dags att fixa lite middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0