Nu är hösten här

Brr nu börjar det bli kallt var är vantarna och den varma jackan in och rota i garderoben. Men det har ju varit en otroligt skön och varm september så det är väl dags nu för lite kyligare vindar. Till helgen flyger vi till Luleå för att hälsa på Sanna och Claes det ska bli jättekul och härligt att få träffa dem igen och få se deras nya lägenhet.
Uffe och jag ska bo på stadshotellet mm sovmorgon och hotelfrukost..

Mamma och jag hade det mysigt på landet i helgen vi grävde upp potatisen och de pyttesmå men väldigt goda morötterna. sen åt vi en god middag som mamma hade lagat skönt att slippa laga mat men jag diskade sen.
det var lite kallt i huset när vi kom men till kvällen var det varmt och skönt. det var roligt att få rå om mamma en helg, även om vi pratar med varandra i telefon var och varannan dag så träffas vi inte så ofta fast vi bor så nära.
   
Jag plockade äpplen från för första gången äppelträdet har inte haft så stora skördar förut typ tio äpplen har det blivit men i år blev det riktigt många så att jag ska koka lite mos någon dag eller så hinner vi äta upp dem innan dess. Tant B kom med päron som var väldigt goda hon är så snäll hon kommer alltid med något plommon och blåbär och kantareller har vi fått.
ja nu har jag bommat igen landet burit in allting trädgårdsmöblerna, vattentunnor, diskbänken och alla krukor. och sen har jag stoppat ner massor av vårlökar så det blir spännande till våren att se vad som kommer upp.. krokusar, allium, vintergäck, snödroppar, balkansippor, iris det blev ett ganska stort lökinköp i år ta tre för två på Plantagen farligt farligt!! men härligt härligt i vår.

det var kanelbullens dag igår och jag åt massor av jättegoda bullar som Marie och hennes kompis hade bakat när jag kom hem från landet mums!

men hoppsan vad klockan sprang iväg nu ska jag gå och sova........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0