En lååång söndag

Somliga dagar blir det kanske lite mycket, som idag men det har varit kul och äntligen har jag träffat mamma som jag har undvikit de senaste månaderna på grund av min långdragna förkylning. Jag började förmiddagen med att åka till Märsta för den årliga pilplockningen med trädgårds amatörerna. Det är lite halvknäppt men det är faktiskt kul att gå där och knipsa av långa fina pilgrenar och det var ju ett fantastiskt väder med blå himmel och strålande sol, sämre har det varit regnigt och kallt. Sen lastade jag in allt i bilen och körde hem till syrran och Jannne som är snälla och låter mig förvara mina pilbuntar på deras tomt tills jag ska åka till landet. (det hade varit lite trångt att förvara dem på balkongen.) 
Sen körde jag vidare till mamma för att lämna ägg som jag hämtade på vägen från syrran och till sist så kom jag hem lagom till middagen som jag åt med god aptit och sen var det dags att gå ner i tvättstugan...

Uffe då? Jo han har varit hemma och putsat alla fönster (vi gjorde en deal om han slapp följa med på den i hans tycke fåniga pilplockningen så skulle han putsa fönstren.) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0