Påskförkylning

En påskhelg på landet blev det tyvärr inte förkylningen och hostan däckade mig och Pär. Det värsta är att jag inte orkar göra någonting vilket är väldigt frusterande jag försöker förvisso ändå men blir bara utröttad och får inta säng eller soffläge igen, men man får se det positivt jag har läst flera böcker och tittat igenom utbudet på tvkanalerna flera gånger om.

Jag har letat fram mitt stora skissblock och börjat skissa upp trädgården på landet för att planera de nya projekt jag vill göra den här sommaren. Vilka blommor och grönsaker jag ska odla och så har jag bestämt mig för att köpa en hammock för det har jag alltid velat ha, den ska vara i trä och ha blommiga kuddar. I den ska jag sitta och titta på vår trädgård och läsa böcker och bara njuta av sommaren. En annan idé jag har är att jag ska köpa gamla fönster när jag går på auktioner i sommar som jag så småningom (när jag har fått ihop tillräckligt många)ska bygga ett växthus av. Mmm det är härligt att tänka på sommaren...

På torsdag är det dags för trädgårdsmässan i Älvsjö så ett besök där blir det och helgen efter så ska jag åka till Märsta på pilplockning och den här gången ska jag försöka få med mig Uffe jag försöker övertyga honom om att det är roligt att plocka pil vi får väl se om han tror mig.


Kommentarer
Postat av: sanna

En Hammock!? va? äntligen efter tusen år :P

Kram

2010-04-05 @ 22:27:33
Postat av: Anonym

och du ska få ligga i den så ofta du vill bra va!!

2010-04-06 @ 19:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0