Lugnt och skönt på landet

Det är härligt att vara på landet dennna helg efter att ha jobbat min första vecka efter semestern inte för att jag kan säga att veckan var speciellt jobbigt det var ganska lugnt på jobbet. Men det var desto mer att göra på kvällarna i måndags var vi på Ikea Jag, flickorna och Claes, jag skulle kolla badrumsinredning och Sanna och Claes visa den fantastisk snygga byrå som de ska köpa. På tisdagen var vi iväg igen till Sickla köpcenter denna gång för att köpa hundmat och lite annat blev det också Sanna hittade ett par byxor på rea och Pär något från spelaffären. Onsdag kväll hämtade jag Moa på Bagarmossens djursjukhus och körde sen hem henne och Sascha. Och Sascha var så glad att få hem sin hund igen men hon dissade verkligen honom totalt hon ville bara att jag skulle kela med henne och Sascha blev faktiskt lite sur på henne som han hade längtat.. men man får ju förstå Moa det var ju faktiskt Sascha som hade lämnat henne till det där stället där de stacks med nålar och allt möjligt annat otrevligt får man förmoda att hon tyckte. Jaha torsdagkväll då var jag faktiskt hemma och gjorde lite nytta tvättade, städade och bakade bullar. Så det var ganska skönt på fredagkvällen när vi packade ihop för att åka till landet. På vägen så lämnade vi Sanna i Uppsala och jag konstaterade med ett visst vemod att det var nog sista sommaren som bodde hemma i Bagis för nästa sommar har hon förhoppningvis ett bra jobb på något fritids i Uppsala som färdig Fritidspedagog. Det var roligt att få jobba ihop med henne den här veckan och sannolikheten att vi ska jobba ihop igen är väl inte så stor.

I går var Tant B här på sommaren traditionenliga kaffe det var trevligt jag dukade ute i trädgården och hon fick sitta i den "nya" soffan. Hon är en vädigt rar och aktiv tant, jag sa till Uffe att som hon är vill jag också vara när jag blir gammal. Hon kör omkring i sin lilla bil och åker iväg på utflykter, går i skogen och plockar bär och målar vackra tavlor och umgås med alla sina barn och barnbarn.

Uffe har jobbat i badrummet nu har han fogat det blev så himla fint han är verkligen duktig.

Snyggt eller hur.
kvar att göra montera duschväggar och dusch, handfat, toa och varmvattenberedare och sen kommer rörmokaren och kopplar ihop allt någon dag.. Ja en elektriker med förstås annars blir det mest kallduschar.
Nu ska jag gå in i vårt lilla hus och plocka ihop och städa lite så det är fint till nästa helg då svärmor ska följa med. Och sen är det dags att fara hem till stan igen för en ny arbetsvecka och det är planerat en del på kvällarna denna vecka med. Träffa mamma, gå på bio med Malin, återbesök till veterinären med Moa ja tråkigt blir det inte.


Kommentarer
Postat av: sanna

det var ju marie som hittade byxor..jag fick ju en klänning. kram

2010-08-03 @ 19:45:16
Postat av: sanna

det var ju marie som hitta byxor.. jag fick ju en klänning. kram

2010-08-03 @ 22:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0