Fixad från topp till tå

Jag börjar störa mig på de små grå som envisas att bli fler och fler så i fredags köpte jag en hårtoning som jag nu har hällt i håret. Resultatet?? tja det blev väl ingen större skillnad men håret är i allafall blankt och fint. när jag ändå höll på där i badrummet så passade jag på att stoppa ner fossingarna i ett fotbad och filade och smörjde dem mjuka och fina. Härligt!! Min mormor lärde mig att ta hand om fötterna, när jag var liten så var det så härligt att vara hemma hos mormor och få fötterna fina. Hon gjorde i ordning ett fotbad som var väldigt varmt med olja och bikarbonat i sen fick man sitta i mormor och morfars kökssoffa med fötterna i mormors knä och hon filade och smörjde sen kommer jag ihåg att hon hade en väldigt vass skomakar kniv som hon skar bort förhårdnader och liktornar med men jag hade inte det på mina fötter vilket jag var väldigt glad för.

Den här helgen hade jag bestämt mig för lite roligheter för de närmaste helgerna kommer jag att plugga inför den muntliga tentan och uppsatsen nu går det inte längre att skjuta upp det känns inte helt lätt men jag måste försöka i allafall. I lördags hade jag en fantastiskt kul och trevlig dag med min gamla barndomkompis Lena. Vi träffas tyvärr inte så ofta men när vi väl gör det så känns det som om det var dagen innan. Vi har alltid så roligt ihop, jag hoppas att vi kan träffas lite oftare framöver. Vi var på Nordiska museét och kollade på tvättstugeutställningen där och blev väldigt fascinerade över hur lite ludd och ostädade tvättstugor kunde framkalla så otroligt arga lappar. Visst jag och grannfrun stod i och för sig häromdan och konstaterade att städningen hade blivit så mycket sämre på senare år (lite tantvarning på det eller hur?) men att skriva ilskna lappar nä det skulle jag aldrig göra.
ja sen åt Lena och jag en god  svampsoppa och fantastiskt gott hembakat bröd och avslutade det hela med kaffe och en semla, men semlan var lite svår att få ner man blir ganska mätt på bröd och soppa. Sen tog vi en promenad in till sta´n och kollade lite i affärer. sen framåt femtiden for jag hem för jag skulle ju ha tvättstugan och hade bjudit grannen på middag.

Söndagen blev familjens vi tog en promenad till Brotorpet och Uffe bjöd oss på våfflor och vi satt i snön och kisade mot solen som tittade fram en stund Mysigt!
Lite övningkörning med Marie blev det till Farsta där vi var och hälsade på Mamma.
Nu står Pär och hänger över axeln på mig och vill ha datorn så nu är det färdigt skrivet för den här gången..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0