Sista veckan snart till ända

Vad har hänt sen sist? En hel del faktiskt. rörmokaren som inte var vatten värd i söndags när jag åkte till stan han var här och jobbade i måndags så nu har vi vatten och avlopp i köket och vattenkran utomhus med så att man kan vattna. Och det är en fröjd att att diska nu när man bara kan hälla ut vattnet i avloppet.

I måndags så var Uffe och jag runt på en massa kakelbutiker för att hitta klinker och mosaik till badrummet vilket inte var så enkelt. utbudet är stort och dyrt och man önskar att man hade obegränsade medel men till slut så blev det blå klinkers till golvet och blå, vit, turkos mosaik till duschhörnan det blev snyggt och fräscht. men för Uffes del är det nog skönt att börja jobba på måndag för han har jobbat hårt med att sätta mosaik och lägga klinkers, sen i tisdags och ikväll hade han lagt sista rutan, underbart skönt! det är otroligt mycket som ska göras närman bygger ett badrum det är ju tyvärr inte bara att smacka upp lite kakel nej nej det är många timmars jobb men det blir bra när det är klart.


På kvällen samlades vi hela vår lilla släkt och några vänner till mamma på krogen vid Mickelrums brygga på Muskö för att fira mammas 80 årsdag. Det var roligt och mysigt och mamma blev så uppvaktad tyvärr var väl inte maten och servicen av bästa kvalite men mamma har ju en lunch med mig och syrran på Operakällaren att se fram emot det och shoppa lite med oss, det var vår present till mamma. Barnbarnen med respektive hade köpt en mobil till mormor så nu kan hon skicka sms till oss vilket hon gör flitigt. Det var roligt att vi kunde samlas allihop.

Pär har till sin stora glädje med sig en kompis den här veckan så nu har han någon att bada med. Man blir lite som ensambarn när man är en sladdis. Jag minns oändliga bilsemestrerar i Norrland med mina föräldrar när jag var liten att det inte alltid var så kul, men jag hittade alltid kompisar på campinplatserna vi stannade på så det var nog rätt så kul i allafall.

 Idag har jag varit på auktion och ropade in en kökssoffa och fyra blå stolar som jag ska ha ute i trädgården i stället för våra anskrämligt fula plaststolar. (fast de är ju förvisso mer praktiska, kökssoffan och stolarna får bo under en pressening när det regnar.) Vilket det faktiskt gör ikväll för första gången på fyra veckor det har bara kommit några stänk förut. Så ikväll behöver jag inte vattna.

Imorgon är det dags att packa ihop och fara hem till stan för på måndag är det dags att börja jobba igen. Det är ändå skönt att veta att jag har dagar kvar att ta ut. Det blir nog några dagar i augusti och  Pär och jag ju åka till London på höstlovet och sen ska jag flyga till Sanna någongång under hösten med. För det är med lite blandade känslor jag åker hem, det blir kul att träffa Sanna och Marie men mindre kul att komma tillbaka till jobbet. Fast man får ju vara glad att man har ett jobb som jag trivs med även om det är stressigt ibland.

Nu ska jag ta semestern sista glas vin och sätta mig i soffan med en spännande bok och ha det skönt. och det är härligt att veta att det är sommar ett tag till och det blir flera helger som vi kan åka till vår lilla stuga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0