Sommarvärme

Nu är sommaren här, det är så varmt och skönt. I dag kom Magnus och Irene och hämtade grävmaskinen och stannade och fikade med oss innan de åkte tillbaka till stan och det väntande 20 årskalaset de skulle gå på. när de hade farit tog jag cykeln ner till hembygdsgården för där var det auktion idag. Det är väldigt roligt att titta och lyssna på folk när de bjuder över varandra. det var två tanter som trissade upp priset på två gamla lakan ordenligt det slutade på 700 kronor till sist, det kan man få många lakan för. Jag ropade in en vacker blå duk och två trasmattor som jag har lagt i hallen och köket för att förhoppningsvis stoppa lite av sanden som vi drar in i huset nu när vi har en sandstrand utanför efter grävandet. jag ropade på en fin vit kökssoffa också men den drog ivag för mycket så den avstod jag men den var fin (hade tänkt ha den ute för de som undrar hur den skulle ha fått plats i köket).

Om det är lika fint och varmt i morgon så åker vi  iväg till Östa och badar och hoppas att det inte är några mygg där som det var förra året för då blev det inget bad där alls. Det vore synd för det är valdigt fin där med den fem kilometer långa sandstranden.


Kommentarer
Postat av: sanna

vi var på stranden idag :)

2010-07-04 @ 22:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0