Den stora sandlådan

Vi bor för tillfället i en sandlåda Uffe har grävt och grävt hela dagen idag och sandhögarna blir bara fler och högre. men det är jättefin sand riktig sandlåde sand om vi hade haft några hinkar och formar så hade jag kunnat gjort fina sandkakor. det följer med massor av fina runda stenar som Sanna och jag har plockat och lagt i dammen så nu syns det inget av dammduken, det blev jättefint.

Uffe gräver och gräver.

Sanna och jag gick till affären för att handla middagsmat och ingredienser till jordgubbstårta som Sanna gjorde den blev jättegod. ett besök i Tärnsjös klädaffär för att kolla på midsommarrean blev det också och vi kom ut med varsin tunika en lila till Sanna och en turkos (vad annars) till mig.

Sand, sand och mera sand.

Pär och jag tog en promenad till macken för att köpa glass och på vägen tillbaka fick vi sällskap av våra grannar och vi pratade om att Pärs cykel hade blivit stulen i lördagsnatt, någon hade helt fräck gått in på gården och snott cykeln. Men Pär var inte så värst ledsen för det  var en gammal cykel med obekväm sadel sa han och då tittade jag ner i dikeskanten och där låg hans cykel. Den som snodde den kanske tyckte som Pär att den inte var så bra och ångrade sig. Så nu kan Pär cykla igen som som omväxling mot att spela data spel.





  Sten i dammen

I morgon kommer rörmokaren och ska börja lägga ner rör, och någon från kommunen som ska kolla på avloppet.
Jag ska gå och klippa mig och Sanna ska åka till Claes i Uppsala.

Gräver för vatten och avlopp till köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0