Regn och fotbolls VM

Det har regnat en del i helgen men det har varit rätt skönt och vilsamt faktiskt jag har hunnit läsa ut två böcker och börja på en tredje. Idag var det ändå varmt och soligt fram till två men sen började åskan mullra och regnet började strila ner igen. men då skulle vi ändå åka hem och tvätta så det gjorde just inte så mycket . Jag tycker det är ok när det regnar på söndag eftermiddag för då känns det inte så trist att åka tillbaka till stan.

Men jag har ändå hunnit med en del i trädgården jag har sått sommar blommor och ärtor flätat en till pilkorg och planterat blommor där, flyttat på några buskar och träd som inte stod så bra där de stod ja kort sagt pysslat lite.
och Uffe har klippt gräsmattan och rensat bort en del sly kring häggen.

Uffe hade köpt en ny tv antenn som han var upp på taket med och försökte fixa fram en bild på teven men tyvärr det fungerade inte alls. Så han gick hem till vår granne och kollade på matchen där och grannens sambo kom hem till oss och vi såg på en helt hopplöst tråkig film (Försoningen).

Men nu funderar jag på om jag inte ska ta och lägga huvudet på kudden och dra mitt sköna duntäcke över mig så jag är pigg och redo för en ny arbetsvecka den näst sista innan semestern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0