Snart är det semester

Jag åkte till landet igår sista helgen innan semestern en sån härlig känsla att veta att nästa gång jag kommer tillbaka ska jag vara ledig i fyra veckor såå sköönt det ska bli. När jag for så tänkte jag att man kanske skulle ha varit hemma och tittat på det kungliga bröllopet men men jag kan kolla på reprisen sen men hur det var när jag hade bläddrat igenom kvällstidningen så kände jag att jag ville nog se det ändå så jag gick hem till min granne Tant B och frågade om jag fick titta hos henne. Och det var verkligen fantastisk så fina de var och vilket vackert bröllop det blev och alla människor som hyllade dem efter kortegevägen helt otroligt. Och solen sken som tur var det hade nog inte varit så kul att åka i öppen vagn och båt om det hade regnat.

Upptäckte att fåglarna hade ätit upp alla mina krusbär och hälften av vinbären och tänkte att här behövs en fågelskrämma så jag gjorde en med Sannas gamla snickarbrallor och en gammal blus och en solhatt nu återstår det att se om den skrämmer några fåglar, Ida blev rädd i allafall och skällde på den.



I mornn är det måndag igen och tvättstugan väntar på kvällen. På tisdag ska jag gå på bio med Malin, på onsdag har jag planerat att ha picknick i Margaretaparken och titta på parkteaterns föreställning Stjärnsmäll om vädret tillåter och på torsdag är det sista arbetsdagen innan min semester..... och midsommarhelgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0