Valborg

Oftast tycker jag helgerna går fort men den här helgen kändes lång. I fredags på valborg var jag ute och gick med föräldravandrarna det var lite småregnigt så det var rätt så lugnt när vi var ute det blev kanske värre sen när vi hade gått hem. Pär var ute med sina kompisar och kollade på brasan och Marie var här hemma med några av sina kompisar. 

På lördag förmiddag tog jag tåget och bussen till landet så himla praktisk att man kan åka dit utan att ha tillgång till bil. det var skönt att komma dit även om inte vädret var så kul på eftermiddagen regnigt och blåsigt men det var varmt och skönt inne. Idag var det strålande sol så idag blev det en del gjort ute. Jag rensade rabatterna från löv och ogräs och gladdes åt att lökarna som jag satte i höstas hade kommit upp. Planterade pil och gjorde ett pilstaket, jag har tänkt att så lukt ärter och krasse som ska klättra där i sommar. Det finns bara hur mycket som helst att göra kratta, gräva grönsakslanden... det är nog nu man ska ha semester.

Pilstaket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0