Vårstädning

Idag har städat hela vårt lilla hus från golv till tak, allt spindelnät och damm är nu borta så skönt! Igår var jag och shoppade i Tärnsjö "centrum" det var långlördag "alla"affärer var öppna till tre. Och jag gjorde ett riktigt fynd faktiskt, i hälsokostaffären två par Scholls arbetsskor till mig och Marie för 300 kronor ordinarie pris är runt 500 kronor paret som hittat. Lördagen var en ganska kall och blåsig dag men något regn kom det inte på oss inte som i stan här hade det regnat ganska mycket. Men idag var det fint, solen värmde skönt och Ida letade reda på alla soliga platser hon kunde att ligga och sola på som här på bilden mitt i rabatten ovanpå backtimjanen.

 När vi kom hem från landet så väntade Marie och vi tog en övningkörningtur till Solna. Det är så så mycket enklare att köra nu när hon har tagit steget upp på motorvägen det är mycket lättare att bar köra iväg någonstans utan att jag måste sitta och fundera ut alternativa vägar där man inte kör på motorväg. Ytterligare ett plus är att vi kan åka vart vi vill, i sommar har vi planerat in en tur till Carl Larsson gården i Sundborn, Dalarna. Förhoppningsvis så kan hon ta sitt körkort till jul. Nästa sommar kanske man kan börja övningköra med Sanna när hon har pluggat färdigt där uppe i Norrland. 

Men nu börjar söndagkvällen att gå mot sitt slut och det är dags att plocka fram kläder för morgondagen och förbereda sig på en ny arbetsvecka men den är bara tre dagar då jag har semester på fredag och det är ju helg på torsdag. Så skönt det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0