Virrigt väder

Jaha då var mina två semesterdagar till ända.. Jag hade en del planer innan helgen men jag borde lära mig att det blir inte som man har tänkt men istället blev det en del annat. Lördagen var helt underbar varmt och skönt och jag rensade ut dammen och satte igång fontänen och planterade naturligtvis lite nya blommor runt om. Sen avslutade vi dagen med att grilla lax och grönsaker som vi åt i köksträdgården.

Söndagen regnade bort men förmiddagen var mysig Uffe lyssnade på sina gamla LP skivor och jag låg och läste den senaste Wallander deckaren. På eftermidddagen tog Uffe bussen hem till stan och Pär. Ida och jag gick hem igen i hällregnet och vi lade oss på soffan och jag fortsatte att läsa. Det bara regnade och regnade och jag började bli lite rastlös det gick verkligen inte att vara ute, så jag satte igång att städa skåp och lådor i köket så egentligen var det nog bra att det regnade så mycket så att det blev gjort det har inte varit så högprioriterat. På kvällen kröp vi ihop i soffan Ida och jag och kollade på en film, mysigt!

Måndag morgon jag tittade ut när jag vaknade och himlen var alldeles blå. Underbart inget regn idag. Jag gick upp och åt frukost för att vara klar när den tredje rörmokaren skulle komma och titta på vårt blivande badrum. Han hade sagt någon gång mellan nio och elva och jag väntade och väntade när klockan var tolv ringde jag och han hade blivit lite sen men sen kom han så nu väntar vi på att få se vad det hela kommer att kosta.

Sen tog jag cykeln ner till byn för att handla något till middag och passade på att gå på biblioteket när jag nu var där en vardag och lånade en hel hög med böcker. Biblioteket i Tärnsjö ar helt fantastiskt de har alltid en massa nya böcker det är bra så slipper jag köpa dem för dyra pengar eller vänta på att de komer i pocket (fast det är inte heller så billigt längre.) En vacker sommarklänning köpte jag i klädbutiken som jag har tänkt ha på midsommar förutsatt att det inte blir det vanliga midsommarvädret (regn och kallt.)
Solen forsatte att skina så idag blev det en del fixat i trädgården. (men vattna behövde jag inte.)

Tisdagmorgon jag vaknade och tittade ut, skulle det vara lika fint idag? men tyvärr inte det var grått och bara 10 grader varmt, Brr. Så jag började packa ihop och städa huset för att att åka till Uppsala där jag mötte Marie som fick övningköra resten av vägen hem. Det var skönt att vara hemma i stan igen, visst kan det vara skönt att vara själv ibland men det ändå bäst när man är tillsammans med sin familj.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0