20101010

En intensiv lördag som blev till en lugn och skön integöranågotsärskiltalls söndag. Igår planterade jag plommonträdet på landet så om några år får vi förhoppningsvis äta saftiga goda viktoriaplommon. Vid tolvtiden satte sig Marie bakom ratten och vi styrde kosan mot Uppsala där vi skulle fika och äta tårta med Sanna och Claes för att fira Sannas 22 födelsedag som infaller den 13 oktober men då är hon ju tillbaka i Luleå och dit är det en smula långt för att titta in på en fika och tårta tyvärr, men den 23 födelsedagen hoppas jag  få fira i Sanna och Claes egna lägenhet i Uppsala. Men först skulle vi in och handla en matberedare som hon hade önskat sig och vi hittade en fin som var på extra erbjudande och de hade bara en kvar. Jättebra vilken tur den tog vi fast kartongen var öppen men expetiten sa att det bara var för att bruksanvisningen hade blivit urplockad och lade ner den och vi kollade överst i kartongen och det såg ok ut. Nöjda och glada körde Marie och jag iväg till Sanna  och gav det stora paketet till Sanna som öppnade det glatt men fy så besvikna vi blev för när vi upptäckte att mixerskålen var trasig och använd. Jaha det var ju bara att packa ihop paketet och åka tillbaka till butiken och reklamera vilket vi gjorde när vi hade fikat och ätit den fina goda tårtan som Claes hade gjort och kollat på bilderna på de olika lägenheter de skulle gå och kolla på idag. Det blir spännande att se om det blir någon av dem som de köper.

När vi hade ordnat så att Sanna får en ny matberedare (de skulle beställa hem en ny vilket kunde ta ett par veckor) så satte vi oss ibilen igen (en smula sena tyvärr det rätt lång tid innan allt var reklamerat och klart) för att åka till nästa födelsedagskalas för Magnus denna gång som fyllde hela 35 år igår. Irene hade ordnat en överaskningsmiddag på restaurang Jimmys steakhouse och där skulle vi träffas klockan 18 var det bestämt. När vi nästan var framme i stan konstaterade vi att det var stopp i Eugenia tunneln så vi valde att åka via Sveavägen och Södertunneln istället för vi skulle ju till söder. Men väl framme vi tunneln så var jag inte tillräckligt tydlig men var vi skulle svänga in så vi fortsatte ner mot Hamngatan och Kungsträdgården istället men men ingen fara vi vänder nere vid Blasieholmtorg men så blev det tyvärr inte utan vi fortsatte Strandvägen ner mot Djurgårdsbron. Fast nu började Marie tycka att vi nog skulle byta plats vilket vi gjorde vid nästa rödlyse och till slut kom vi fram och vi hade en jättetrevlig kväll. (även om biffen var i blodigaste laget för min smak). Och Marie fick övningköra mycket denna lördag både landsvägkörning, motorväg och stadstrafik.

Nu ska jag gå en sväng med Ida och får se om jag kan få med mig Pär också jag tycker han behöver ut och röra sig inte bara sitta inne och spela tvspel. Sen ska jag gå iväg och handla något gott till söndagsmiddag. Söndagkvällen tänker jag tillbringa med att läsa i min nyinköpta bok om växthus och drömma om allt som ska växa och frodas i mitt växthus nästa år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0