Manikyr och marknad

I kväll går det trögt att skriva kanhända för att jag är en smula trött efter en härlig och rolig och avkopplande helg och det har varit en händelserik vecka. Marie har börjat sin resa och jag följer hennes och Sofies äventyr på deras blogg och väntar ivrigt på nya inlägg och bilder. De har varit i Köpenhamn och Paris och är nu på väg till Milano tror jag. Det har varit lite blandat denna vecka i onsdags hade jag möte med nattvandrarnas kassör och vi försöker att jobba fram något bra för att få fler föräldrar att vilja gå med ut på helgkvällarna bland annat gjorde vi ett flygblad som ska delas ut jag hoppas verkligen att det får fler föräldrar att anmäla sig annars kan vi nog lägga ner det hela tyvärr. Torsdag kvällen ägnade jag åt att hjälpa min jobbarkompis att flytta en del grejor och växter till sin nyinköpta (och fantastisk fina)kolonistuga i Orhem. I fredags var jag hemma hos mamma en stund efter jobbet och hade tur och fick smaka på svenska kräftor mmm underbart gott och när jag kom hem hade Uffe lagat en jättegod fredagsmiddag entrecote och potatisgratäng det är härligt med fredagskvällar. Jag gillar känslan när man kommer hem från jobbet och vet att man har en ledig helg framför sig.

Nu är helgen över och en ny arbetsvecka väntar.. jag försöker få samma känsla att infinna sig som jag har på fredagkvällen men det vill sig inte riktigt. Men helgen har varit så mysig den började på lördag morgon jag hämtade Annette i Traneberg och det var så kul att träffas igen (det är så med gamla vänner vi har har känt varandra i 30 år) vi styrde kosan mot Uppsala där vi hämtade Sanna och Claes  det var skoj att de ville hänga med till marknaden vid Ulva kvarn. Efter att ha tillbringat ett par timmar på marknaden så for vi vidare till Tärnsjö och det var så roligt att få visa henne allt nytt som har hänt sen förra hösten. Idag har vi plockat blåbär och vi hittade faktiskt lite kantareller som vi stekte och gjorde en god lunchmacka av. Men mina vackert rödmålade naglar som jag fixade i måndags är nu inte så fina lacket ar avskaft och fingrarna är fulla med blåbärsfläckar men det var kul så länge det varade. (Undrar hur Maries franska manikyr ser ut?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0