Kreativt pysslande

Var på Stockholmsmässan igår och kom hem fylld av inspiration och en påse fylld av rött mohairgarngarn (ska bli en schal) vackra pärlor med tillbehör så nu kan jag göra egna smycken. Har under eftermiddgen förfärdigat ett par örhängen och ett halsband. Jag har alltid trott att det är svårt men det är det inte lite pilligt bara, men kul.
En bok (Pyssla hela året)blev det också och i den stod det en beskrivning på hur man gör en lampa av tidningspapper vilket jag har gjort nu till Pärs rum. Av en ballong, tapetklister och en Kalletidning.

Uffe och jag var och fikade en stund hos mamma idag och Uffe fixade så att mamma har spotify på sin dator.
Så nu kan hon ladda ner musik hon gillar. Gratis dessutom.

Det har varit ett helt fantastiskt vinterväder denna helg strålande sol och blå himmel, men lite kallt, så det har inte blivit så långa promenader för Ida, kallt om tassarna. Men hon far omkring i snön som ett litet yrväder. Tokhunden!

Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa boken jag lånade av mamma...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0