Den 8 februari

Igår och idag har det varit uppföljning på hörselrehaben som var i november. Jag tyckte det skulle bli kul att träffa alla som var med men så blev det inte tyvärr för det var mer än hälften som inte kom, vilket kändes lite tråkigt. Den planerade anhörighetsinformationen blev inställd för det var få, det var bara Marie och Uffe som skulle ha kommit på den. Men vi träffades ändå och gick och fikade på Muffinsfabriken innan vi åkte hem. Idag kom det en logoped och hade en liten föreläsning för vår tappra skara på 3 personer och det var himla intressant så henne kunde vi ha hört på länge. Jag berättade om min problematik att inte uttala sje ljuden riktigt så vi kom överens om att jag skulle boka en tid hos henne. (Så jag kan kanske lära mig säga sushi). Jag är väldigt glad över att ha fått kontakt med hörselvården på Rosenlund för det finns någonstans att vända sig om det skulle vara något vilket känns skönt (även om jag har klarat mig i 30 år utan kontakt, men i allafall det känns bra.)

Men i morgon ska jag till jobbet och tur är nog det för idag var det 7 personal borta, jag längtar till våren då alla förhoppningsvis inte drabbas av så mycket förkylningar och virus.

I morgon eftermiddag ska Pär och jag besiktiga bilen och sen åker vi till skolan för där är det uppvisning av
9 ornas projekt arbete. (sist var det pepparkaksbyggen undrar var det är nu?  Pär vill inte säga något.)

Nu ska jag gå och göra i ordning ett skönt fotbad i mitt nya fina massagefotbad, och läsa om hur man bygger en kompost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0