Årets första arbetsdag

Årets första arbetsdag var ingen höjdare, jag fundrade på att vara hemma idag eftersom jag har tillbringat det mesta av nyårshelgen i soffan med förkylningen. Men jag tänkte -äh jag går om jag inte känner mig bra kan jag ju gå hem... jomen visst vi var 5 stycken som jobbade i dag så det kunde jag bara glömma. Men den här dagen gick den med och värre än såhär kan det nog inte bli.

Idag var det Uffes tur att ta plats i soffan.. ont i halsen jag hoppas han piggar på sig till trettonhelgen då han ska till Sanna och Claes och måla, annars får han väl göra det någon annan helg.

En tur till landet blev det inte vi var hemma och tog det lugnt istället, och jag gick igenom min garderob som jag har tänkt göra så länge. Jag konstaterade att jag har nästan bara svarta och gråa  kläder så jag ska nog satsa på lite mer färg men det får bli när februarilönen kommer.

Jag har precis kollat på den svenska serien Drottningoffret jag följer den med spänning hur länge ska partiledaren kunna dölja sin Alzheimersdiagnos och kommer hennes efterträdare att bli mördad mitt i valkampanjen men det är snart måndag igen. Oftast tycker inte jag att det blir så bra när man filmatiserar böcker men den här serien är bra mycket tack vare Susanne Reuter.

Nu börjar det bli dags att förbereda sig för sängen det är en ny arbetsdag imorgon och den blir förhoppningsvis bättre än idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0