Ett nytt år.....

Det var längesen jag skrev det har hänt för mycket har inte haft tid att skriva... Födelsedagar och flyttpackning i Luleå och Julen ja herregud det är bara att hänga med. Jag har precis avsluta den första middagen för i år fisksoppa med vitlöksbröd och ett gott vitt vin, inte så dumt alls att börja året med. Nyårsafton blev väldigt lugn med förkylning i kroppen och en skendräktig Ida som hade hållt mig vaken hela natten med att leta efter valpar. Jag tillbringade hela eftermiddagen i soffan med att se på Sound of music med Julie Andrews  väldigt lugn och skönt faktiskt. på kvällen kollade vi på film och spelade enligt traditionen monopol och Pär vann som vanligt. En stilla glädje att han faktiskt är hemma med sina päron trots 15 årsdagen har passerat, vi får väl se om det blir monopol nästa år med. Årets första dag har varit ytterst behaglig jag lade mig på soffan med frukosten och en ny bok och klev upp tre timmar senare när den var slut så sköönt det var. Men en promenad med Ida som tokleker i snön och en sväng till ICA och handlade ingredienser till middagen har det blivit i allafall och nu ska jag gå och plocka undan i köket. Imorgon kanske vi åker en sväng till landet och kollar läget och tar en fika hos Sanna och Claes på hemvägen och lämnar symaskinen hon ville låna. Det är så härligt att hon har flyttat till Uppsala ca 90 mil närmare än förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0