Uppått tjack och neråt tjack

Mmm härligt att få vara hemma en hel vecka tänk vad mycket man kan hinna fixa med då (städa ur köksskåpen, fixa i ordning Pärs rum, äntligen göra i ordning syhörnan ja listan kan göras lång) synd bara att jag har varit så himla trött och hängig så veckan har liksom bara försvunnit i ett enda snorande och hostande.
Samtidigt så är jag oehört tacksam över att det bara är en simpel förkylning som har däckat mig och att jag är mitt vanliga jag i nästa vecka. Det är alltför många som är långtidssjuka och som inte kan ha den förhoppningen att livet blir som vanligt efter några dagars vila. det kan vara bra att bli påmind om det när  jag tycker att det är jobbigt att jag inte har fått sova på några nätter på grund av hostan. Lite som Hasse och Tages sketch spik i foten alltid finns det något som är värre. http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY 

Jag var till vårdcentralen igår och fick host medicin så att jag skulle kunna sova på natten tyvärr var den här medicinen av den sorten att man blev pigg utav den vilket resulterade i att jag inte kunde sova alls. (fungerade ungefär som alltför många koppar kaffe) I morse ringde jag och bad att få en som jag blir trött av istället, så i natt  blir det förhoppningsvis några timmars sömn.

Nu har jag precis avnjutit en god fredagsmiddag med fläskfile och smörstekt sparris och champinjoner med vin sås till. Gott! Ska nu återvända till soffan och göra det jag brukar göra på fredagar mysa med Uffe framför teven, vad blir det ikväll? På spåret nja något bättre när inte Oldsberg är programledare och sen är det Skavlan och det kan vara underhållande ibland, blir det för trist så har jag en ny bok att läsa...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0