Blommor och presenter

Ett år äldre tja vad ska man säga man kanske är lite klokare och en smula hängigare i kroppen men annars så rullar det på tycker jag. Fast jag har fått några kommentarer om att det är bara två år kvar... tills femtioårsdagen, det verkar som att man borde få någon slags ångest för det men varför då?? Nog för att jag minns att mamma och pappa kändes väldigt gamla när de blev femtio men det var nog så då när man var tonåring. Ungarna kanske också tycker det om mig men men skitsamma jag känner mig inte så speciellt gammal i allafall utan känner mig mest glad över att man har hängt med ett år till, och ser fram emot femtioårsdagen då jag hoppas att det ordnas något riktigt kul.
Nu blev jag ordentligt firad med telefonsamtal, blommor och presenter det är härligt att fylla år och få känna sig uppvaktad och ihågkommen av alla mina vänner och familj. Så får man ju alltid lite nya grejor det är kul. 

I lördags så fixade Pär och jag i hans rum och möblerade som han ville ha det det blev riktigt mysigt. Nu ska vi bara hitta en lampa som passar och ta ner den tjejiga lampan med pärlor som hänger där. Åh så äntligen har jag tagit bort den tredje sängen i vårt sovrum och ställt in ett bord och gjort i ordning ett liten arbetsplats. Där man kan sitta och sy eller använda datorn.

Förra veckan var jag in på Adlibris sida och beställde pocketböcker och nu har de kommit, så nu har jag många sköna lässtunder att se fram emot. Igår läste jag Viveca Sten roman I grunden utan skuld, den var bra.
Jag har fått en läsdagbok av Malin som jag har börjat skriva i så har man lite koll på vilka böcker man har läst och om vad jag tyckte om dem.

I morgon ska Pär och jag gå på öppet hus på Cybergymnasiet för att kolla hur det verkar inför gymnasievalet, det blir lite spännande. Vi ska väl gå på ett par stycken olika så han har något att jämföra med och så får man  se vad det blir, och vilket han kommer in på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0