Semester semester......

Det är fantastiskt underbart skönt att vara ledig, och att ha ett eget alldeles underbart litet ställe att åka till. Nja alla i familjen är inte odelat glad åt att vara här men han har fått åka hem till stan ett par dagar nu. Officeiellt för att åka hem och kolla vilken gymnasium han kom in på. Han kom in på alla han sökte och han ska välja sitt förstahandsval NTI gymnasiet. Jätteroligt!! jag måste medge att jag var lite orolig ett tag under högstadiet då pluggmotivationen var hemskt låg men han fixade det vilket jag tycker var bra gjort. Förhoppningsvis får han göra det han vill nu i plugget. En datatekniker i familjen är ju bra att ha och ett framtidsyrke är det absolut. Ja om fyra fem år är det väl hans tur att gå till banken och låna pengar till en lägenhet och börja vuxenlivet som hans storasyster gjorde igår. Hon och Ludvig fick låna pengar så att de kan köpa en lägenhet och äntligen få flytta hemifrån på riktigt, jag är så glad för deras skull. Jag var lite nervös igår och hade inte så stora förhoppningar om att de skulle få låna när de inte har fasta jobb någon av dem, men de har ju faktiskt jobb flera stycken till och med. De är så himla duktiga och framåt och jobbar och pluggar. Ja det är härligt att det löser sig för dem nu, att bo hemma hos Ludvigs föräldrar hade nog inte fungerat så länge till.

Den första semesterveckan är snart slut men det är fyra kvar..... Det har varit ett underbart semesterväder varmt och soligt precis som det ska vara tills igår då började det regna och vilket skyfall men det var ganska skönt det med och nu skiner solen igen. Det är lite skönt att vara inne också på förmiddagen då lyssnade vi på ring så spelar vi och försökte sedan lösa melodikrysset. Två sockerkakor och några örhängen gjorde jag under tiden. En lite lagom trivsam och småputtrig lördagförmiddag. Vi har ju jobbat en del under veckan som har gått. Pär och jag har städat och sorterat och organiserat våra bodar så nu är det ordning och reda och man hittar det man ska gå in och hämta. Uffe har tillverkat två fantastiskt fina grindar, de blev verkligen pricken över i för vårt lilla torp.
I måndags var vi till Sala och köpte en ny antennsladd så nu kan vi faktiskt se på tv vilket vi inte har kunnat gjort de senaste somrarna. Det har inte varit någon större förlust tycker jag men killarna är glada och Pär tycker nog att jag skulle ha köpt en ny tv vilket jag fundrade på i början av sommaren, vi får se det kanske blir en så småningom. Vi ska väl hitta på något annat att göra på semestern också även om jag kan tillbringa alla veckor här så blir det väl en smula trist för Pär och det kan ju vara kul att se något annat med. En tur till Gotland kanske vi får väl se vad det blir. Marie och jag ska ju åka iväg på en minisemester till Göteborg i augusti det blir kul.

Men nu ska jag ta cykeln ner till byn och handla lite middagsmat till mig och Uffe, något gott till lördagskvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0