Det blev bra till sist


Jag har sagt det förr, det blir inte alltid som jag hade tänkt mig men det blir ok ändå. Vi skulle åka till landet som vanligt på lördagen men vi ändrade oss för Pär skulle på övernattning i Flatenstugan med sin klass och jag hade lovat att hämta och lämna nycklarna till stugan och de skulle inte träffas föränns halvtvå på lördagen vilket gjorde att det blev lite sent att åka till landet. Men lika bra var väl det för sen visades det sig att Pär hade ont i halsen och kände sig hängig så han avstod ifrån att åka med sina kompisar. Ja ja jag åkte iväg och lämnade nycklarna och sen åkte jag till handelsträdgården och kollade priser på hallonplantor och vinrankor som jag ska köpa när lönen kommer. Jag har kommit på att jag vill ha ett hallonland i köksträdgården. Efter det åkte jag till mamma och hämtade Sanna som var där och hälsade på sin mormor och sen skjutsade jag henne till tåget. Det var ett snabbt möte men mysigt att träffas ändå. På söndagen hade Uffe och jag tänkt att vi skulle åka till mamma för att fika och kanske göra någon liten utflykt, men vädret var inte så kul och mamma var tyvärr inte i form för att åka iväg. Det blev en tur till svärmor i Stallarholmen i stället och glad blev hon. Det är tyvärr sällan vi åker dit det blir mest att hon kommer hit faktiskt. Ett besök hos mamma blev det till kvällen när jag hade handlat det hon behövde på Citygross och en del som jag också behövde när jag ändå var där, som urbilliga fröer 3 kronor påsen. Jag höll på att köpa ett olivträd också för 129 kronor men jag besinnade mig det skulle jag bara dö till vintern och det kändes onödigt.

I veckan som kommer ska jag gå på stadsteatern och se Tartuffe med Annette det ska bli kul Det är vår gemensamma julklapp, lite sen men ändå. Det kommer att bli en del teckningarbete med Pär han har en uppgift i ämnet bild som han måste göra färdigt för att få godkänt. Så blir det kanske en tur med bilen och Marie, men hoppas att vi klarar oss från en punktering som vi fick sist och utan den fantastiska mannen i Saltsjöbaden så vet jag inte hur det hade gått. Otroligt vilka hjälpsam människa. Han bytte däck och åkte till och med hem och hämtade sin domkraft för våran funkade inte så bra och inte ett öre för besväret ville han heller. En riktig hjälte! 

Jag ska ringa och boka en tid på däck firman och lämna i däcket och sen ska jag beställa några glas hos glasmästaren till växthuset. Sen blir det äntligen fredag........


Kolla vilken fin bild jag hittade, den har några år på nacken nu men hon är sig lik tösen min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0