Växlande väder...

Jag tänkte jag skulle skriva lite om vad som har hänt sen förra helgen och det är ju faktiskt en del som hanns med förra veckan. Jag börjar med den fantastiskt trevliga författarkvällen i måndags det var så intressant att lyssna på Viveka Sten när hon berättade om hur hennes senaste bok kom till. Naturligtvis så köpte jag boken och fick den signerad och i helgen så läste jag den och den var mycket spännande.

Tisdagkvällen tillbringade jag med Malin och Philip (flåt Malin jag kopierade din bild) Det var mysigt att träffas synd bara att det var så himla kallt det var inget promenadväder direkt. Nu är det desto varmare som tur är.
20110504-133132.jpgkolla vilken sötnos jag fick ha i knät.

Konserten var en upplevelse och det var roligt att gå iväg och göra något med Uffe.
Fredagkväll var vi hemma eftersom det hade varit så kallt under veckan och vi hade stängt av värmen så det kändes inte så lockande att komma till ett iskallt hus på fredagkvällen. Vi for tidigt på lördagmorgon och lämnade Pär hemma för han ville hellre gå på Grönan med sin kompis och sen sova över där än att följa med sina föräldrar till landet. Det var otroligt härligt att vara på landet och så varmt det blev rena sommarvärmen.
Växthuset blev klart men tyvärr var det några rutor som hade gått sönder i frakten men det fixar sig. Det står där nu och kan odlas i. Underbart roligt!!! Jag ser fram emot nästa helg och hoppas att mamma kan hänga med då.
Pär ska på övernattning med sin klass i Flatenstugan så han dissar landet den helgen med.

Visst är de fantastiska mina överraskningstulpaner som jag fick av mina jobbar kompisar och som de grävde ner i höstas.

Nä nu ska jag gå och sova tror jag känner mig lite trött efter avslutat värv i tvättstugan, fast jag fick god hjälp av Pär som hade fått i läxa att tvätta, hänga och stryka en skjorta. En bra läxuppgift tycket jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0