Vi tänder ljus

I går var mamma och jag på kyrkogården och tände ljus för de som ej finns bland oss men som jag gärna vill tro sitter på någon molntapp någonstans och håller lite koll på oss som vandrar här på jorden.  Sen for vi hem till mamma och åt räkmacka och prinsessbakelse

Lördagskvällen tillbringade vi i Stallarholmen på ett 80 års kalas det var Uffes morbror Gösta som jubilerade och alla deras släktingar (tror jag) var där. Gösta och Marianne (hans fru) har 4 barn och alla de har i sin tur 3 eller 4 barn och några av dem har barn, plus Göstas syskon så det var många där och firade. Det var en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.

I dag har jag varit på symässan i Älvsjö tillsammans med min jobbar kompis Marita. Vi gick runt där och kollade på tyger, garner, pärlor och en massa tanter. Jag handlade lite pärlor och tillbehör. Så när jag kom så gjorde jag några nya halsband. På vägen ut från mässan så träffade vi på Marie som hade åkt dit med jobbet, ibland är världen liten.

Så det har varit en lagom lugn helg och jag känner mig redo för en ny vecka på jobbet. Men det är skönt att veta att det snart är helg igen för även och jag är glad och tacksam över att ha ett jobb så är det så att det är roligare med helgerna när man kan umgås med familjen och sina vänner.

I veckan väntar scouter, kören och ett träningpass på friskis och svettis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0