Oväntad släktträff

Lördagens planering var att åka till Marie och Ludvig för att hjälpa dem att fålla gardiner.Uffe behövde bilen så jag tog pendeltåget till VH. Väl framme så gick jag till blomsterhandeln och köpte en ros att lägga hos pappa och i affären var min kära storasyster i samma ärende. Vi blev ganska förvånade men väldigt glada över vårt oväntade möte. Sen gjorde vi sällskap till kyrkogården och träffade mamma som stod och väntade på syrran. Efter att ha tänt ljus och lagt ner blommor så skildes vi åt, mamma och syrran gick och fikade på kondiset och jag gick hem till Marie.

Hemma hos Marie var vattnet avstängt så där gick det inte att fika eller gå på toa (jag var ju naturligtvis jättekissnödig när jag kom fram). Men Marie kom på den ljusa ideén att vi kunde gå ner till pizzerian vilket vi gjorde. Men de hade inget take away kaffe men jag fick låna ett glas med kaffe i (något pinsamt tror jag Marie tyckte) När jag skulle åka hem gick vi tillbaka med glaset och då träffade vi Linda Emils mamma och det var verkligen jätteroligt för jag har inte träffat henne sen hon och Magnus separerade.

Men sen fick jag brått hem för att laga någon god mat, för jag hade bjudit Uppsala borna (Sanna och Claes) på middag. Vi hade en jättemysig kväll, Sanna introducerade mig och Uffe i Wordfeud (alfapet i mobilen).

I dag har vi varit på soff jakt Uffe och jag, vi har i nuläget två alternativ vi får väl se vad det blir.
Men nu måste jag slita mig i från min nya leksak och laga lite middag oss för äta måste man ju.

TIDAFORS Hörnsoffa med armstöd vänster, Dansbo mellanbrun Min. bredd: 235 cm Max. bredd: 285 cm Djup: 95 cm Höjd: 99 cm Sitsdjup: 59 cm Sitshöjd: 47 cm  Det kanske blir den här med fotpall till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0