En riktig skithelg

Vi åkte till landet i lördags Uffe och jag för att städa och stänga för vintern.  Det var ganska kallt och rått i stugan så Uffe tände i vedspisen. jag kokade lite kaffe och så satt vi där och fikade och lyssnade på knastret från vedspisen och kände att det började bli varmt och skönt inne. Sen gick vi ut och började plocka undan allting. Jag plockade ur allt ur växt huset och började spola rent det med vattenslangen det var lite kul som att stå i en biltvätt ungefär. Uffe gick över till grannen med några säckar betong och jag gick in i stugan för att dricka vatten och får en redig chock för hela huset är helt rökfyllt jag letar snabbt igenom huset med tårarna rinnande av den stickande röken och konstaterar att orsaken är en bunt tidningspapper och annat skräp som låg i hålet bredvid vedspisen (där vattenreservoaren ska vara) jag springer ut igen och hämtar en zinkbalja och en spade som jag krafsar ut det brinnande skräpet med. Jag öppnar alla fönster på vid gavel och vädrar ut röken men det ligger kvar en kväljande doft av brand i hela huset så vi beslutar oss för att sova i lillstugan. Men vi lagar ändå en försenad middag och kollar sen på en fruktansvärt urtråkig DVD film och går sen och lägger oss. Och jag är oändligt glad och tacksam över att jag inte följde med Uffe till grannen för då hade vi nog inte haft något hus att stänga till.
Jag hade lite svårt att komma till ro när jag hade lagt mig och sov väldigt oroligt vid tvåtiden började jag må illa och sen sov jag inget mer den natten för jag hade fått magsjuka, nu var jag verkligen tacksan över vårt fina badrum. Söndagen tillbringade jag mest i sängen med en tilltagande panik på hur jag skulle kunna sitta i bilen hem utan att kräkas ner den.

Nu sitter jag hemma i soffan och orkar just inte göra så mycket annat, jag har sovit större delen av dagen och börja nu att känna mig bättre. Det är en den enda fördelen med magsjuka att det går rätt snabbt över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0