Söndagkväll

När mamma och jag kom till landet i fredagseftermiddag så åkte jag förbi kyrkan för att visa mamma var jag skulle vara på lördagmorgonen och då ser vi detta på anslagstavlan. Mamma tyckte det var jätteroligt  och ville att jag skulle gå ur bilen och fotografera vilket jag vägrade men jag lovade att fotografera anslagstavlan på morgonen istället. (jag kan inte påstå att jag delade hennes förtjusning jag tyckte det kändes något märkligt) Men men lördagmorgonen och blev en otroligt fin höstdag solen sken från en klarblå himmel. Jag gick upp (vaknar alltid klockan sex vilket är fruktansvärt irriterande när det är helg) och gjorde mig i ordning och plockade ihop bilderna och mina anteckningar och lastade lite betong grejor och lite blommor på cykeln. sen cyklade jag iväg till kyrkan och nu började jag tycka att detta var en väldigt dum idé. Men väl framme så blev jag varmt mottagen av ca 20- 25 kvinnor i varierande åldrar (25-80 år) och en liten 2 månaders Gustav. Efter en god frukost så var det dags att börja prata då och det var faktiskt riktigt kul de flesta var mycket intresserade och frågade och en kvinna ville att jag skulle komma och hjälpa henne med trädgården mot betalning. Ja nu är jag en erfarenhet rikare.


Mamma och jag har haft en väldigt mysig helg på lördagkvällen var vi och åt på Gysinge värdshus, det var gott.
och så har mamma fått plocka lite kantareller på rullator vänliga skogsstigar. Jag har grävt upp potatisen och skördat de sista tomaterna det är bara lite gurkor kvar i växthuset nu men de får hänga där och kanske bli lite större tills jag kommer nästabgång om två veckor. I helgen kommer jag att vara på Sundbyholm slott med några
jobbarkompisar, Attendo bjuder!

Men innan dess blir det lite roligheter på måndag är det scoutplanering på tisdag ska jag gå på författarevent t med Malin det ska bli kul. onsdag är det kören, fredag är det tvättstugan.... fast det är ju inte så kul men nödvändigt.

Nu ska jag gå och sätta mig i soffan och mysa med Uffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0