Två veckor går fort.......

Hemma i stan igen och kan blogga lite om vad jag har gjort under mina första två semesterveckor. Internetet funkar inte så bra på landet tyvärr så det får bli en sammanfattning av de gångna veckorna. Förra helgen kom Uffes syster och man samt svärmor på besök, vi hade oväntat trevligt. Min svägerska har inte varit så förtjust i mig och familjen så vi har inte umgåtts så mycket de senaste åren. Men nu är hon relativt nygift och faktiskt riktigt trevlig att umgås med. Hennes nya man Bosse är en väldigt trevlig och social person vilket säkert har påverkat henne till det bättre. Vi grillade och njöt av en väldigt skön och solig sommarkväll. På söndagen visade vi sevärdeheterna i omgivningarna Ingbo källa och Östa naturreservat och Ida passade på att ta sig en sim tur i Dalälven. 
 
 
Måndag förmiddag tillbringade jag i sängen och läste en bra bok sen gick jag jag upp tog en dusch och tog bilden till Uppsalaför att möta Sanna. Vi började med att gå och fika på kafe Fågelsången, räkmacka och chokladtårta. Det var väldigt mycket fåglar där som flög omkring och försökte sno åt sig en och annan godsak från tallrikarna. En av den passade på att skita på mina vita byxor till Sannas stora förtjusning. Sen gick vi och shoppade lite nya underklader till mig och en klänning slank med också, och en ny vit kjol som jag satte på mig istället för de nedskitna byxorna. Vi avslutade eftermiddagen med att möta Pär vid tåget och sen var det dags att åka tillbaka till Tärnsjö igen.
 
Jaha vad har jag gjort resten av veckan då.... Jo det har ju regnat en del så en av de rigniga dagarna sydde jag nya små söta gardiner till köket, kokade sylt och bakade kakor. Jo jag har plockat kantareller förstås det finns gott om dem, en fördel med regnet. Varit på bibblan och lånat böcker och jag har hunnit läsa ut några stycken under veckan. Det är skönt att kunna läsa nu när jag har studieuppehåll.
 
 
 
I morgon är det dags att gå och jobba igen men det känns rätt ok även om det kändes tråkigt att åka ifrån Uffe och Ida idag. Pär ska också jobba första dagen på sitt sommarjobb, han börjar sju så han måste gå upp vid fem i morgon bitti.
Så det börjar bli dags att borsta tänderna och krypa till kojs, jag ska bara gå ner och hämta tvätten i tvättstugan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0