Familjehelg

Nu är jag på väg hem efter en regnig ock kall helg på landet. Igår deltog Uffe och Ludvig i Läderloppet ett triatlhon som gick av stapeln för 19 gången i Tärnsjö 13 km cykel, 2 km paddling på Dalälven och 13 km löpning. Det var 4 grader spöregn och blåste halv halv storm när de cyklade iväg inte direkt det väder man förväntar sig den 2 juni. Nåväl cyklingen gick bra men när de hade kommit iväg en bit på älven så var det några andra tävlingsdeltagare som hade hade hamnat i vattnet och som de hjältar de är så måste ju de ju rädda dem, med den påföljden att deras kanot vattenfylldes och sjönk. så Uffe och Ludvig hamnade också i det inte så speciellt varma vattnet och fick simma in till land. Sen var tävlingen slut för deras del.
Men det var mysigt att få umgås med alla barnen och sen hjälptes vi åt allihop och fixade en god middag på
kvällen. Pär och jag stod ute under parasollet i hällregnet och grillade och de andra fixade resten inne i köket.
Nu är jag strax hemma och ska sätta mig och plugga och skriva de examinationer jag har kvar innan omsorgskursen är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0