Hemma på vedbacken igen

Nu var det ett tag sen jag skrev... så det har hänt en del. Det bästa är att Janne har kommit hem efter tio veckor på sjukhus vi är så glada men gladast är nog han. Jag har börjat min praktik tyvärr en dag senare på grund av en pizza på lördagskvällen som orsakade en rejäl magsjuka så söndagen och måndagen var det sängläge som gällde.
Jag hade fjärilar i magen när jag klev in på avdelningen kvart i sju på tisdagsmorgon och tänkte på hur det skulle bli. Nu har jag jobbat fyra arbetspass och det är fantastisk roligt och intressant. Jättefin personal och underbara patienter. Det är väldigt kul att jobba och intensivt det är mycket att lära och ta in. Första dagen gick jag en meter bakom min handledare hela dagen. Efter lunch den andra dagen gav hon mig lådan med blodtryckmanchett, temp och SA mätare och sa nu få du gå och göra kontrollerna på rum åtta. Åh själv!! det kändes som att man hade behövt kolla mitt blodtryck med. Men det gick bra och och har jag fått jobba väldigt självständigt efter det. Nu ska jag äta frukost och sen ska jag plugga en stund innan det är dags att åka till avdelningen och jobba till halvtio ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0