Full fart hela helgen

 Denna helg har varit händelserik... i går var jag en sväng till landet, jag hämtade upp Sanna på vägen väl framme gick vi en tur in i skogen på andra sidan vägen för att plocka några kantareller till vår lunch omelett och vi var ute i en halvtimme  och kom hem med en hel påse full med det är verkligen helt otroligt mycket kantareller i år. Sanna var helt lycklig när hon såg hur många det var och plockade och plockade..... I växthuset skördade jag några gurkor och squash samt några små bönor som utvecklats mot alla odds denna kalla och regniga augusti. Ja utan vår rara granne Arne hade det int blivit något för det är han som ser till att vattentunnan är fylld. Ja sen åkte vi vidare till marknaden i Ulva men det blev en snabb titt för det var rejält lerigt efter att hade regnat hela dagen men vi gjorde några inköp... Sanna köpte fina halvvantar och jag köpte en skärbräda, lite pärlor, en nyckelring och grönsaker. Nöjda med våra inköp for vi till Uppsala, köpte sushi och åkte hem till Sanna och Claes och åt, det är så gott det skulle jag kunna äta varje dag. men då var det kanske inte lika gott längre.
 
Idag har jag varit på scoutplanering hela dagen och umgåtts med Marie och Pär som också deltog. Vi har fått en massa bra information och inspiration från en scoutkonsulent så nu går det förhoppningsvis lätt att planera höstens möten. söndagen avslutades med middag bestående av kassler, stuvad spenat och potatis och till efterrätt glass med hallon, jordgubbar och blåbar. Gott! Vi passade på att gratulera Ludvig som fyllde år för några veckor sen.
 
Uffe och Ida har hållt ställningarna hemma och städat och tvättat, vilket jag tycker är jätteskönt. Nu kan jag fokusera på skolan och jobbet i veckan. Det är bra för nu drar allt igång igen kören på onsdag, scouter på torsdag och jag far nog till landet nästa helg för jag såg att nu har lingonen mognat och rårörd lingonsylt är mums.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0