I vårsolens glans

Det är härligt med vårsolen men den avslöjar allt hundhår och alla dammråttor och de oputsade fönstren så väl. Men ikväll har jag dammsugit och torkat alla golv och bäddat rent i våra sängar så nu känns det rent och fräscht hemma. fönstren får vänta till en annan dag. Det har varit en lugn och skön helg det som var planerat blev inte av. så det blev lite annat kul istället.På lördagen var vi och hälsade på Anita och Jan och var även in och morsade på Magnus och Irene som har flyttat tillbaka till Hemfosa igen. På söndagen blev det långpromenad med Ida och så var jag en sväng till mamma och hängde upp hennes nya gardiner, det blev jättefint. Igår var jag på bio med Malin och såg Små citroner gula en mysig och trevlig liten film som passade så bra en måndag kväll. det var kul att träffas och så roligt att vi har kommit igång med vår lilla bioklubb igen nästa träff är inplanerad i maj så att det blir av vilket är bra för veckorna rullar på så fort, det är redan april och snön börjar äntligen smälta bort men det är mycket kvar än. I helgen ska jag till Sanna och Claes och hämta min födelsedagspresent och köra den till landet och så ska vi sätta på värmen i stugan så att vi kan börja vara där igen på helgerna. Ett besök på trädgårdsmässan har jag tänkt att det ska bli också för att få lite inspiration inför våren och sommaren trädgårdsbestyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0