Första advent

Gästerna har gått, disken är undanplockad och middagen står ugnen. Jag har satt mig i soffan med en kopp glögg och en nybakad pepparkaka och känner hur ro och harmoni infinner sig och en stilla glädje över att än en gång fått fylla vårt hem med barn och vänner på något så enkelt som lite glögg, lussebullar och pepparkakor det är lika trevligt och mysigt varje gång. Vi blev 24 stycken  plus tre hundar så det var rätt livat faktiskt. 
Det har varit en mycket rolig helg och det har varit mysigt att få rå om Sanna och Claes lite extra eftersom de har sovit över. Sanna och jag bakade pepparkakor på fm och sen hade jag mycket god hjälp av henne och plocka undan och ställa i ordning innan gästerna kom som tur för mig som är tidsoptimist för jag hann precis dra på mig tröjan och fixa till håret så var de första gästerna här. 

Igår var också en rolig dag om än lite lång jag kom väl i säng vid halv två och så hade jag varit uppe vid sju trots att det var lördag och jag kunde sova ut men det är väl något psykologiskt att man är jättetrött när man ska upp och jobba. Jag ägnade förmiddagen åt att göra adventsfint, städa, hänga upp julgardiner och ställa ut advent stakar i fönstren sen bakade jag lussebullar till fikat idag. På eftermiddagen kom svärmor, Sanna och Claes,  Lotta och Bosse på fika sen var det dags att åka i samlad tropp in till stan där vi mötte Marie och Ludvig för att gå ut och äta en tyvärr ganska medioker middag innan vi promenerade bort för en helkväll på Oscars med Galenskaparna. Det var en rolig och underhållande föreställning men tyvärr så satt vi så långt och högt bort från scenen så det blev tyvärr lite svårt för mig att se och höra så bra. 

Två systrar gömmer sig i chokladkartongen.  
Vem hittar bästa biten??

Nu ska jag gå en sväng med Ida hon är mätt och nöjd ( Janne hade med sig kokt hjärta och lever till henne) och är lite trött efter all social samvaro idag. Det blåser rejält ute det skallra i rutorna när vinden tar i så det är nog bäst att klä sig väl. 


Våra platser på Oscars


Min dörrkrans som jag gjorde i morse när alla ( nja nästan min lilla morgonpigga Sanna kom upp)


Första pepparkakan


Några av gästerna 



Det var som att fylla år, massor med blommor, choklad och presenter fick vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0