Firandet har börjat och kören

Idag när jag kom hem efter att ha hämtat Marie på Coop och kört hem henne med allt hon hade handlat till kalaset på lördag, så sitter Uffes chef Nisse i vår soffa och väntar på att jag ska komma hem så att han får ge mig en födelsedagskram och en jättefin bukett med tulpaner. Så himla rart av honom.

Sen fick vi brått att äta middag som Marie snabbt fixade till (Pär hade kokat pastan redan) under tiden jag satt och pratade med Nisse. Marie och Pär skulle till folkets hus på kårafton med scouterna och jag skulle på kören. Åh det är så roligt att få börja igen det blev ju inte så många tillfällen i höstas tyvärr. Ikväll började vi öva på Ted Gärdestads låt himlen är oskyldigt blå som är en av mina favoritsånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0