Jordgubbar

På väg hem från landet stannade vi till i Backa och plockade några liter jordgubbar det är mycket godare smak på dem man plockar själv än dem man köper i affären. Det har varit en härligt avkopplande helg igår var det rekordvarmt så då var det hängmatteläge för man orkade inget annat men det var jätteskönt. Idag regnade det och var ganska kyligt ute vilket var jättebra för då blev det lite fixat i trädgården och växthuset. Ja nu dröjer det två veckor innan vi kommer upp igen för nästa helg är det kalas ute i Hemfosa det blir kul. Som tur är har vår granne Monika semester så hon kommer att vattna och skörda tomater. Jag ser verkligen fram emot vår semester i augusti det är inte kul att ha så här sen semester men jag ska inte klaga för efter nästa helg då är jag ju faktiskt ledig och ska fara till Gotland det är ju bara en vecka kvar....


Kommentarer
Postat av: Annette Starhammar

Åååh egenplockade jordgubbar är det bästa! Ingenting i affären smakar längre som förr...inte ens tomaterna. Ska bli duktigare på att skriva nu, en semestersyssla kanske? Apropå semester så tycker jag att sen semester är den skönaste. Ljumma kvällar & varmt i vattnet...& tänk på allt som man kan skörda! Imorgon blir det hallonplock för mig! Kram

2013-07-19 @ 01:25:15
URL: http://fennel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0