Det sker alltid en förändring

Att börja ett nytt jobb är kul och intressant, att träffa nya människor och lära sig nya saker men det är också jobbigt, tufft, omvälvande och jag saknar mina kollegor och vår gemenskap. Vilket är helt självklart det tar tid att bygga upp nya relationer och arbetssätt och jag ångrar mig absolut inte men jag pendlar mellan att tycka att det är jättekul till att känna att det här kommer inte att funka, jag kommer aldrig att lära mig hur allt fungerar. Men då tittar jag på min lilla tavla från Byälven där det står.. Det kan lika gärna gå bra! Vilket är sant.

Idag har det varit en bra dag och en mysig kväll. Ida och jag tittade upp till mamma på hemvägen med lite kakor och Ida hade tur mamma hade gjort köttbullar den här gången med.
På kvällspromenaden med Ida så mötte vi Marita och så tog vi en gemensam promenad i koloniområdet i Skarpnäck det var väldigt roligt att träffa henne och prata lite om vad som hänt i våra liv sen vi sågs sist.

Imorgon ska jag träffa Malin och Nettis och få höra om Nettis nya jobb, ja det är många som slutar och nya som börjar på Byälvsgården det här året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0