Uffe 54 år idag

Varför vaknar jag klockan sex när jag är ledig?? Kvart i sju gick jag upp kokade gröt och kaffe och tog sen en timmes långpromenad med Ida jag mötte två personer på den promenaden. Så de flesta hade nog sovmorgon Halvnio var jag hemma igen, födelsdagsbarnet sover fortfarande vad gör jag nu som inte låter så mycket? Så då tog jag mig an pelargonerna som står i trappan och såg väldigt risiga ut efter vintervilan. Därefter betalade jag mina räkningar och sen satte jag en bulldeg och under tiden som bullarna gräddades tog jag ett varv med dammsugaren och sen var det dags för en Idapromenad igen denna gång med Uffe och svärmor som sällskap. På hemvägen gick jag in i blomsteraffären för att jag skulle köpa en blomma till Uffe och svärmor som fyller 80 år imorgon. Det blev en fin ros till Uffe och en hortensia till svärmor och så köpte jag fröer och två fina mårbackapelargoner till mig.
Så nu ska här sås små frön som förhoppningsvis växer till fina plantor att äta och vackra blommor att glädjas åt i sommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0