Goda råd i förkylningstider

Jaha så var det igen, jag vaknade i morse hes och kraxig och med en irriterande rethosta. Som det brukar så blev det under dagen bättre och kören ville jag inte missa nu när jag har varit borta så många gånger under hösten. Det är så härligt att sjunga men jag blev lite hesare men det kan ju vara lite sensuellt har jag hört. Mina kära körkompisar kom i alla fall med ett antal goda råd för hur jag ska kurera mig bland annat tugga på pepparrot, riva ingefära och blanda med citron och honung och hälla på hett vattenoch dricka som te, gurgla med saltvatten eller jodopax blä äckligt!! Men teet var ok inte så jättegott men drickbart och förhoppningsvis effektivt. 


Igår var jag på författarkväll tillsammans med Malin det var som vanligt roligt och intressant att höra författarna berätta om sina böcker och hur de hade skrivit dem. Det är extra roligt när man har läst böckerna som de pratar om. Sen är det så roligt att få den lilla goodiebagen när man går och titta vad de har stoppat ner för kul. Nu var det några böcker, lite te och choklad. Malin och jag var också in till butiken slöjddetaljer och handlade lite ståltråd som vi förhoppningsvis ska göra fina hjärtan av på pysselkvällen på fredag då vi ska träffas våra jobbarkompisar från Byälven och äta och lite gott och pyssla!! Det ska bli så skoj. 
På lördag är det äntligen dags att få hämta hem Ida igen det är så tomt och jag saknar henne så mycket även om det är lite skönt att slippa kvällspromenaden under några regniga novemberkvällar. 
Men nu ska jag lägga mig och hoppad att en godnatt sömn kurerar mig ochså




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0