Mina fina tjejer

Marie följde med mig till landet idag för jag skulle åka dit och plocka in alla mina krukor och trädgård pynt och rensa ur växthuset innan snön kommer. Det är så skönt att det är gjort och tur att Marie var med och hjälpte till för det är mycket som ska plockas in. Men det kändes lite annorlunda att vara där så sent på hösten men jag kommer ihåg att vi var och tittade på huset och köpte det vid den här tiden för åtta år sen och det har verkligen hänt en del sedan dess. Mer ska det bli en lekstuga ska byggas och sandlåda fixas och gungor ska hängas upp......och mera grönsaks och blomlådor ska det odlas i och kanske får vi till ett trädäck till sommaren. 

På vägen hem stannade vi hos Sanna och Claes och fick nybakad kladdkaka med vispgrädde. Sanna visade den fina nyinköpta vagnen och lite söta små kläder som hon hade handlat. Ja nu väntar man bara på att det lilla pyret ska titta ut så man får köra omkring henne i vagnen. Som blivande mormor har jag också en del pyssel för mig jag håller på att virka en filt och jag ska sy ett babynest. Det är så roligt och spännande och jag längtar verkligen till det ska bli januari. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0