Nu hör jag klockan ticka


Äntligen! Jag har träffat en fantastisk audionom på Rosenlunds sjukhus en äldre dam som har gått i pension men som gillar sitt jobb så mycket att hon arbetar några dagar i veckan ändå, vilket är tur för mig. Jag fick nya hörapparater för en tid sen men de fungerde inte så bra så igår var jag där för att få dem bättre inställda och då fick jag komma till Else Maj som på en gång sa att de apparater jag hade fått aldrig skulle fungera bra för mig och gick och hämtade ett par andra som hon ställde in och la in olika program i varav ett av dem fungerar så att de transponderar om diskantljuden till bastoner så nu hör jag mycket bättre. Jag var så glad när jag gick därifrån och jag kom på mig själv med att tjuvlyssna på folk i väntrummet bara för att jag kunde. 
Jag har oturligt nog åkt på en kraftig förkylning som nu har gått ner i bröstet med en rejäl skrällande hosta som håller mig vaken på nätterna jag hostar och hostar tills jag tappar andan. vilket är skitjobbigt men värst är ändå att jag är tvungen att vara hemma ett par dagar inte så kul när man precis har börjat på ett nytt jobb. men i morgon kommer syrrran och räddar mig med hostmedicin och då hoppas jag att jag ska kunna sova och slutar att hosta var femte minut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0