Nollåttor är vårtecken i Tärnsjö

Det har varit en blåsig och i mitt tycke kall  helg jag har för ovanlighetens skull mest varit inomhus. Vilket kändes klokt med tanke på förkylningen och hostan som nu börjar bli bättre. 
Lördagen tillbringade jag i mitt kära växthus och planterade om och tog sticklingar av mina övervintrade pelargoner. Därinne var det varmt och skönt. 




Men en liten cykeltur runt byn och hälsade på grannar och bekanta blev det det vilket var kul då nästan alla hälsade mig med orden - jaha nu är våren här på riktigt. Det är roligt att vara ett vårtecken. 
Till middag lagade jag lövbiff med bea och potatisgratäng och så tillbringade Uffe och resten av lördagkvällen med att titta på första säsongen av Modern family på dvd. Underhållande och avkopplande. 
Idag har Uffe krattat resten av tomten och jag har vårstädade huset så att nu ska det vara fint till påsk. 
Därefter blev det en snabbfika i Uppsala med Sannas goda kladdkaka och sen hade morfar en liten prutt och puss pratstund med prinsessan innan vi for vidare hemåt.

I kväll ska jag gå på gospelskonsert med Marita i Allhegonakyrka, det blir nog en härlig upplevelse. 
Men först en snabbis till mamma och lämna Thaitanten i Tärnsjös goda vårrullar till henne. 
Ja det är mycket man kan göra på en helg ändå tycker jag att den har varit väldigt lugn och avkopplande och har gett mig mycket energi till den kommande arbetsveckan och den stundande påskhelgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0