Lucia och Julmarknad på Skansen

I lördags mötte jag Sanna, Claes och Tuva på Skansen där vi gick runt och tittade på julmarknaden och fick känna lite julstämning bland ca tiotusen andra som hade samma mål att besöka Skansen denna lucia dag. Vädret var fint och det var roligt att gå där. Tuva metade i fiskdammen och jag köpte tunnbröd och brända mandlar och några julklappar. 

Sedan åkte vi hem och hade kalas för Pär tillsammans med Marie, Annette och mamma. Det är så roligt att mamma kan komma och hälsa på oss nu när vi bor på Lindevägen där det finns hiss. 

Igår var mamma och jag hembjudna på lunch hos min fina faster Aili. Det var jätte gott och så mycket mat, jag åt så jag blev alldeles proppmätt. Vi hade en mysig och trevlig eftermiddag.  


Efter jobbet i dag så var jag och klippte mig men för ovanlighetens skull så blev det inte så bra. Jag ska hålla mig till min vanliga frissa Titti. Men det är som Uffe sa det växer ut igen och så illa är det väl inte. Jo men det finns värre saker att bekymra sig över. 

När jag var färdig hos frissan så hittade jag en julklapp till Uffe det var bra och Sanna har hjälpt mig med Maries så nu är det inte så många kvar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0