Alla hjärtans dag

Semester i vardagen är den bästa tycker jag. Det är underbart med lång semester på sommaren men jag uppskattar dagarna så mycket mer när man tar ledigt mitt i veckan. Igår träffade jag Marie på Paus i VH innan hon skulle iväg och jobba, det var mysigt. Vi träffas inte så ofta numera eftersom jobbar mycket helger och kvällar.  Väl hemma blev det en långpromenad med Ida och så gick vi till Byälvsgården och hälsade på en liten stund innan jag åkte till mamma och bytte glödlampa i köket och fikade med alla hjärtans dag hjärtan. Sen fick jag lite brått hem för att möta min fina vän Lena som kom och lämnade massor med barnkläder och en nästan ny sitt vagn som hennes barnbarn har växt ut. 
Så himla omtänksamt! 


Tre röda rosor och några öl fick min kära man som hade lagat en god fredagsmiddag till oss. Men mitt i middagen ringde grannen Cecilia på dörren med ett illa skuret finger som behövde bli omplåstrat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0