1 januari 2014

Årets första dag börjar med att jag går en sväng med lilla hunden som nu är nöjd och glad över att få gå ut till skillnad från igår då vi fick bära ut henne till bilen och åka till Ågesta friluftsområde för att rasta henne. Hon vägrade att gå ut genom dörren och resten av nyårs kvällen låg hon tätt intill mig med en hög av kuddar över sig i soffan. 
På dagen så var vi tre ute och gick i två timmar till Hellasgården fram och tillbaka det kändes som ett skönt avslut på året. Det här var första gången Uffe och jag var själva ett nyår sen barnen kom det kändes lite konstigt men så är det vi får skapa lite nya traditioner. Igår kändes kvällen som en lugn och skön lördagkväll med lite extra god mat. 
På måndagkvällen efter jobbet mötte 
jag Marie som var i Farsta för att hitta något snyggt till nyårsaftonen. När jag kom efter att ha letat parkering i tio minuter så hade hon redan sökt igenom alla butiker utan att hitta något så vi åkte till Skärholmen och där fann vi hennes nyårsklänning med tuff jacka till. Perfekt! Så himla snygg! 
Varje nyår känner jag alltid en stor tacksamhet över det som har varit och tänker på det som har hänt under både roligt och tråkigt. Den största händelsen för mig var min fantastiska femtioårsdag som mina fantastiska flickor och familj gjorde till en underbar dag som jag aldrig kommer att glömma. Jag känner alltid en nyfikenhet men även en viss oro inför vad det nya året kommer att ge men år 2014 största händelse kan jag redan förutsäga för att inom några veckor så kommer jag att bli världens bästa mormor till mitt första barnbarn.
Det är stort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0