Vårtecken.....

Det har varit en fantastisk helg som har gett mig massor av glädje och energi. Igår var vi till landet för första gången i år och satte på värmen och träffade grannarna. På vägen stannade vi såklart i Uppsala och fikade. Jag gick och bar på Tuva som var lite oglad men när jag provade att sjunga för henne så spärrade hon upp sina stora blå ögon och blev alldeles tyst och efter en stund så somnade hon. Uffe och jag fick sen förtroendet att gå på promenad i vårsolen med prinsessan. 


Idag var jag uppe tidigt och efter frukost och promenad med Ida så tog jag bussen till Älvsjö och trädgårdsmässan. Det var som vanligt mycket att se och inspireras av. Massor av blommor och pynt till trädgård och balkonger. Man kan verkligen göra av med mycket pengar om man vill vilket jag faktiskt inte gjorde idag. Men jag investerade i ett par nya gjutformar för betong som jag ska gjuta ett fint golv till växthuset med samt nya trädgårdshandskar. 

När jag började bli trött i fötterna och lite mätt på alla intryck och möten med vänner och bekanta så tog jag pendeltåget till Hemfosa  där syrran bjöd på lunch. Efter lunch och kaffe tog Anita, Marie och jag en promenad och tittade på husen som är till salu. Kanske något för Marie. 

De här fina vårtecknet såg vi när jag gick till tåget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0